Hari raya meriah dengan open house


Pages

10 May 2023

Hari raya meriah dengan open house

 Hi Assalamualaikum 

Syawal masih menunjukkan diri, open house aidilfitri meriah di sana sini. Aneka juadah lazat dihidangkan beserta air berwarna warni. Kehadiran jemputan memeriahkan lagi aidilfitri. 

Setiap tahun kami mengadakan open house, tapi bukan sendiri punya. Kak Wai buat open house dengan madrasah MADTLAB yang diusahakan since 2013, cuma start buat open house ni bila madrasah dah stabil dengan ramai kakitangan dan pelajar. Buat masa ini guru ada berbelas orang dan pelajar 100 lebih. Info lanjut boleh tengok disini


Menu utama kali ni nasi putih, nasi beriyani, gulai kambing, ayam masak merah, ayam goreng, acar, buah tembikai, aiskrim, Air 4 balang. Nasi beriyani husband Kak Wai merangkap mudir madrasah nak masak sendiri. Lauk lain tempah dengan orang lain je, sementara ibubapa bawa potluck bagi memeriahkan juadah utama.




Ada 3 group ibubapa, disebabkan pecah pada 3 bahagian Banat (pelajar perempuan) dan banin (pelajar lelaki). Alimah merujuk pada pengajian kitab turath selama 6 tahun, bermula dengan ilmu alat 3 tahun, manakala pengajian Hafizah pula full time menghafal Quran selain disediakan fardhu ain yang asas. Di banin juga ada pengajian hafiz dan alim.

Niat buat open house ni juga untuk mengeratkan silaturrahim dengan ibubapa pelajar selain alumni dan jemputan lain macam jiran-jiran taman. Kalau tak, nak jumpa tu agak payah sebab masing-masing padat dengan komitmen harian.

Dah makan macam-macam, perut dan usus bekerja keras nak hadamkan makanan yang dah masuk. Belum lagi 2-3 open house dalam masa 1 hari. Jenuh lah perut nak terima ‘tetamu’ yang memang diundang. Kalau tak kunyah betul-betul main telan je lagi lah azab perut nak badan macam dalam komik ni. 

Ini menunjukkan situasi buka puasa, tuan punya badan berbuka makan laju-laju tak dan nak mengunyah dengan baik.
Tapi boleh relate dengan raya makan macam-macam non stop banding dengan bulan puasa perut lebih banyak berehat.



Adeh, usus kata ni ujian untuk perut 







Terkejut si perut 

SUPLEMEN WAJIB SEMASA OPEN HOUSE 





Konsisten amalkan suplemen Shaklee, Insya Allah makanan tadi tak dapat memudaratkan diri kita. Macam mana pun, langkah awal dalam menjaga kesihatan ni adalah dengan jaga pemakanan. Penyakit bermula dari perut, ini adalah hadis Nabi ﷺ .
Nak dapatkan suplemen dari Kak Wai boleh contact disini  atau boleh self register.

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#BlogMegaShaklee



Terima Kasih

No comments:

© Mini Market Home | Template Designed By Blog Bingkisan Hati