Pages

09 March 2023

Ramadhan lebih baik dengan Set Puasa Shaklee

Assalamualaikum hai 

Harap semua sihat dan baik2 je dalam bersedia untuk berpuasa di bulan Ramadhan yang bakal tiba.
Entry kali ni Kak Wai nak share pasal set puasa Shaklee sebab bila puasa, ramai yang tak tahan lapar dan dahaga. At the end, puasa terkorban macam tu je bila dah jadi mudharat macam gastrik. 

Sedangkan kita dah ada 11 bulan untuk makan minum, apa lah salahnya kita bertahan sebulan sahaja untuk tunaikan perintah Allah ni.
Untuk ibu hamil dan menyusu lain pula hukumnya. Walaupun ada rukhsah (kelonggaran), tetap saja kena ganti dan fidyah ikut hukum feqah.

Kelebihan puasa selain banyak sangat manfaat dari segi kesihatan, ia juga adalah جنة من النار (Junnatun Minan Naar : perisai dari api neraka).
Hidup ni dah memang tak lepas dari dosa, at least adalah jugak perisai sebagai benteng untuk kita dari api neraka. Tak de lagi yang kalis api neraka. Jangan main2 dengan azab Allah tau ! Done tazkirah dari otajah. Kakakaaa

Atas maksud tu lah Kak Wai nak ajak sama guna Set ni. 

Promo bulan ni dapat free shaker yang berkualiti bukan macam shaker kat shopee tu tau. Saba je lah bila basuh banyak kali hilang ink tulisan Shaklee tu. 

Kak Wai paling sukaaaa set ni sebab apa?
Sekarang tengah fasa menyusu anak lelaki hampir genap setahun. Imagine ya macam mana puasa dengan budak laki yang kuat menyusu. Itu pun dah campur makan nasi biskut dan solid food yang lain. Auto terasa disedut segala tenaga yang cukup2 je ada nak disimpan sampai berbuka.

Tq Allah jadikan Shaklee ni untuk memudahkan Kak Wai ganti puasa dan puasa penuh di bulan Ramadhan selain uzur syar’ie.

Dalam set ni ada ESP dan cinch yang membekalkan tenaga sepanjang berpuasa hingga berbuka. 


Ada 3 perisa cinch ni, Kak Wai prefer Latte sebab hantu kopi. Choc pun sedap, vanila pun sedap. Eh semua lah sedap, apa je yang tak sedap.

Performance drink aka PD pula untuk mengurangkan perit tekak bila terlalu haus disebabkan kekurangan elektrolit dalam badan. 

PD nih sejenis minuman seperti isotonik tapi takde gas. PD bagus untuk mengelakkan dehidrasi kulit sebab ia mengurangkan kehilangan bendalir dan menyokong tahap hidrasi lebih baik berbanding air. PD akan seimbangkan proses kehilangan air dalam badan so that badan kekal rasa segar and dapat lah mengurangkan rasa dahaga.

Ia membekalkan 6 jenis elektrolit-elektrolit untuk badan. 

Didatangkan dalam 2 perisa, lime dan orange. Tapi orange oos buat masa ini, lime flavour je yang available. 

So far Alhamdulillah bi iznillah Kak Wai dapat sempurnakan puasa dengan baik melalui Shaklee.

Nak dapatkan produk Shaklee dan berminat nak jana income boleh Contact Kak Wai ya. Kali ni penjimatan berganda hingga rm187.50 tau. Wow sangat kan.

Self register dan untuk biz :


 Atau

Whatsapp :


#shakleethrive2023 

#shakleetriumph2023 

#BlogMegaShaklee 




No comments:

Post a Comment